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東京ヴェルディ女子フィールドホッケーチームのホームゲームにおける観戦者特性と市場動向について
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/2000301
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/2000301de799df0-cadd-4739-83b0-bebd63c4d87a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 雑誌記事(1) | |||||||
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公開日 | 2024-04-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | 東京ヴェルディ女子フィールドホッケーチームのホームゲームにおける観戦者特性と市場動向について | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Spectator Characteristics and Market Trends at Tokyo Verdy Women's Field Hockey Home Games | |||||||
見出し | ||||||||
大見出し | 実践調査 | |||||||
言語 | ||||||||
jpn | ||||||||
作成者 |
鈴木, 敦子
× 鈴木, 敦子× 岩崎, 賢太郎
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著作関係者所属 | ||||||||
値 | 岩崎 賢太郎 : JBA公益財団法人日本バスケットボール協会 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study elucidated the spectator characteristics and market trends of the Tokyo Verdy Women’s Field Hockey Team’s home games. With the hosting of the Tokyo 2020 Olympics, Japan’ s sports industry witnessed growth, yet post-event, many sports organizations have faced challenges in fundraising and operations. This is particularly evident in women’s sports, including women’s field hockey. During the 2023 league season, a survey was conducted to collect and analyze data on the age, gender, residence, and motivations of spectators. It was found that mobilizing spectators through family events and community collaboration was particularly effective. Furthermore, deep insights into the market and spectator characteristics of women’s field hockey were obtained by leveraging data from the J.League spectator surveys. This research focused on the challenges of mobilizing spectators in women’s field hockey, proposing specific strategies such as strengthening community ties and approaching diverse spectator groups, including outreach to younger audiences. These strategies, while tailored for women’s feld hockey, are applicable to other women’s sports as well, potentially offering new perspectives for future marketing strategies and event planning in women’s sports, contributing to their sustainable development. |
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署名日/記述日 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 2024年1月22日受付 | |||||||
キーワード | ||||||||
女子フィールドホッケー, 市場動向, 観客特性, スポーツマーケティング | ||||||||
書誌情報 |
ja : 21世紀アジア学研究 en : Bulletin of Asian Studies 巻 22, p. 85-98, 発行日 2024-03-15 |
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出版者 | ||||||||
出版者 | 国士舘大学21世紀アジア学会 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 国士舘大学21世紀アジア学研究所 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 2186-3709 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |