ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 体育学部
  3. 体育・スポーツ科学研究
  4. 第23号(2023年)

走り高跳び授業における「記録への挑戦の仕方」に関する選択的な学習環境の検討 : 小学校6年生を対象とした実践を通して

https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/2000028
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/2000028
b57a6cca-5167-4120-b08d-98bdb8340a32
名前 / ファイル ライセンス アクション
1880_9316_023_08.pdf 本文
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-11-15
タイトル
タイトル 走り高跳び授業における「記録への挑戦の仕方」に関する選択的な学習環境の検討 : 小学校6年生を対象とした実践を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Examination of selective learning environment for challenging records in high jump class : a study among 6th grade elementary school children
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
見出し
大見出し 研究
小見出し Study
著者 陳, 洋明

× 陳, 洋明

WEKO 17072

ja 陳, 洋明

ja-Kana チン, ヨウメイ

en CHIN, Yomei


Search repository
著者ID
内容記述タイプ Other
内容記述 J-GLOBAL ID : 202101020656121305
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine a selective learning environment regarding how to challenge records through a high jump class for 36 (19 boys and 17 girls) 6th grade elementary school children. A unit of learning for high jump that introduced a selective learning environment was practiced five times. In the first half of the unit, learning activities were practiced by acquiring a rhythmic approach and challenging the target record using a nomogram. In the second half of the unit, learning activities were practiced by selecting the approach technique (five- or seven-step approach) and the method of goal setting (nomogram or a quick reference table showing percentages for height). Results indicated the following.
1.The high jump class that introduced a selective learning environment in this study was effective in increasing motivation and interest in learning high jump.
2.It is desirable to introduce both seven-step and five-step approaches when teaching the technique for high jump approach, and to enable learners to select the approach technique that suits them best.
3.It is desirable to use both a quick reference table showing percentages for height and nomograms to set goals for high jump, and to encourage learners to use the goal setting method that best suits them.
書誌情報 ja : 体育・スポーツ科学研究
en : Kokushikan society of sport science

巻 23, p. 53-67, 発行日 2023-03-01
出版者
出版者 国士舘大学体育・スポーツ科学学会
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-9316
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10474825
論文ID(CRID)
内容記述タイプ Other
内容記述 1520015653961903232
NDC
主題Scheme NDC
主題 375.492
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
キーワード
主題 track and field, high jump class, selective learning environment, how to challenge records
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-07 02:58:53.872318
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3