ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 理工学部
  3. 国士舘大学 理工学部紀要
  4. 第12号(平成31年3月)

岩石と鉱物に関する大学生の理解度の現状 : 質問紙調査からの示唆

https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/14166
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/14166
f9b547e6-631e-41fe-9081-12486de15755
名前 / ファイル ライセンス アクション
1882_4013_012_09.pdf 本文 (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-08-24
タイトル
タイトル 岩石と鉱物に関する大学生の理解度の現状 : 質問紙調査からの示唆
言語 ja
タイトル
タイトル The current state of understanding of rocks and minerals by undergraduate students : Insights from questionnaire survey
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Original Papers
言語 en
著者 泉, 賢太郎

× 泉, 賢太郎

WEKO 22146
J-GLOBAL ID 201801009471852576
e-Rad 40799904
AID DA18960375
国立国会図書館典拠データ 001276700
VIAF 11151171096139092767
ORCID 0000-0001-9802-071X

ja 泉, 賢太郎
ISNI

ja-Kana イズミ, ケンタロウ

en Izumi, Kentaro


Search repository
乾, 睦子

× 乾, 睦子

WEKO 22147

ja 乾, 睦子

ja-Kana イヌイ, ムツコ

en Inui, Mutsuko

Search repository
著者ID
内容記述タイプ Other
内容記述 J-GLOBAL ID : 201801009471852576
著者ID
内容記述タイプ Other
内容記述 J-GLOBAL ID : 200901080089470279
著作関係者詳細
値 泉賢太郎 : 千葉大学 教育学部
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, to evaluate the current state of understanding of rocks and minerals among undergraduate students, questionnaire survey was carried out. The survey asking the name of rocks revealed that 26.9 % of the respondents wrongly provided the name of minerals. This result is interpreted that such students fail to understand the difference between rocks and minerals, although they must have learned about rocks and minerals when they were Junior High School students. One possible reason for such confusion is that the percentage of students who studied Earth Science at High School is generally very low. In addition, it is common that people usually forget at least some portion of what they learned a long time ago, which may explain the confusion of rocks and minerals among undergraduate students. Further quantitative studies should be required to better evaluate the current state of understanding of rocks and minerals among undergraduate students.
書誌情報 国士舘大学理工学部紀要
en : TRANSACTIONS OF THE KOKUSHIKAN UNIVERSITY SCHOOL OF SCIENCE AND ENGINEERING

巻 12, p. 271-274, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 国士舘大学理工学部
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1882-4013
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12316266
NDC
主題Scheme NDC
主題 458
NDC
主題Scheme NDC
主題 459
NDC
主題Scheme NDC
主題 450.7
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
キーワード
主題 rocks, minerals, Earth Science education, questionnaire survey, undergraduate students
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:50:31.295899
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3