ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 体育学部
  3. 国士舘大学 体育研究所報
  4. 第40巻(令和3年度)

小学校高学年のリレー授業におけるバトンパスの指導に関する基礎的研究 : 「滑らかなバトンの受渡し」の習得に向けた実践を通して

https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/15762
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/15762
82b13c22-3c2a-4fbf-ad3f-1918c1b798c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
0389_2247_040_13.pdf 本文 (916.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-25
タイトル
タイトル 小学校高学年のリレー授業におけるバトンパスの指導に関する基礎的研究 : 「滑らかなバトンの受渡し」の習得に向けた実践を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A basic study of baton pass instruction in the relay class of an upper-grade elementary school : Practicing the “smooth baton pass”
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
見出し
大見出し 実践研究
言語 ja
見出し
大見出し Practical study
言語 en
著者 陳, 洋明

× 陳, 洋明

WEKO 25722

ja 陳, 洋明

ja-Kana チン, ヨウメイ

en CHIN, Yomei

Search repository
著者ID
内容記述タイプ Other
内容記述 J-GLOBAL ID : 202101020656121305
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to obtain basic knowledge for learning instruction of a “smooth baton pass.” The study took place in a relay class in the upper grades of an elementary school. The participants were 26 (10 boys and 16 girls) 6th grade elementary school children who practiced sprints and relays seven times. A separate course relay was practiced and instruction for a smooth baton pass was given. The children’s baton pass skills were evaluated through observation using a skill evaluation table. Results indicated the following :
1. It is important to host discussions about the baton pass process and team tactics so that the skill of the smooth baton pass can be acquired. The team needs to learn about the requirements of the task in the class, generate ideas to manage the process, and have opportunities to implement their strategy.
2. To improve baton pass skills in the 6th grade elementary school, effective learning instruction should also consider “accelerating the next runner”. Instruction in relay class should focus on topics “baton pass with less deceleration” by showing learners how to use “dash marks” appropriately.
書誌情報 国士舘大学体育研究所報
en : The annual reports of health physical education and sport science

巻 40, p. 95-103, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 国士舘大学体育学部附属体育研究所
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-2247
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00089533
論文ID(CRID)
内容記述タイプ Other
内容記述 1520011384849327232
NDC
主題Scheme NDC
主題 375.492
NDC
主題Scheme NDC
主題 375.1
NDC
主題Scheme NDC
主題 782.3
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
キーワード
主題 physical education class, relay, baton pass, learning instruction
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:27:50.340875
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3