WEKO3
アイテム
Examining Punctuation Errors as Validity Evidence for L2 Academic Writing Assessment
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/15880
https://kokushikan.repo.nii.ac.jp/records/158808b2d8c7d-f3cc-4a58-9c78-edbffa02af6e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Examining Punctuation Errors as Validity Evidence for L2 Academic Writing Assessment | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Articles | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
OYAMA, Tomoko
× OYAMA, Tomoko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Focusing on accuracy in punctuation, the present study investigated whether and to what extent erroneous punctuation marks (or lack thereof) quantitatively differ among different levels of essays in a university-level English placement test data. Results show that appropriate punctuation use could be a valid indicator for differentiating writing levels for inexperienced writers, but not for intermediate and advanced level writers. Pedagogical implications are discussed. | |||||
書誌情報 |
外国語外国文化研究 en : Studies on Foreign Languages and Cultures 巻 33, p. 9-30, 発行日 2023-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 国士舘大学外国語外国文化研究会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 国士舘大学全学教養教育運営センター外国語部会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-944X | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10370794 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830.7 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 831.7 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
キーワード | ||||||
主題 | writing assessment, academic writing, integrated writing task, punctuation, error analysis, validation research | |||||
注記 | ||||||
値 | 奥付の「執筆者紹介」表記 : 大山 智子 |